İngilizcedeki En Uzun Kelime Nedir?

Türkiye’nin En İyi Online İngilizce Eğitim Sistemi Konuşarak Öğren’den Ücretsiz Konuşma Dersi Almak İçin Tıklayın !

Konuşarak Öğren'i Ücretsiz Deneyin

İngilizce en kısa cümleye sahip olduğu gibi en uzun kelimeye de sahip. Gerçi Türkçedeki 75 kelimelik “muvaffakiyetsizleştiricileştiriveremeyebileceklerimizdenmişsinizcesinesiniz” kelimesi daha uzun ama bizim konumuz İngilizcedeki en uzun kelime. Tabii ki telaffuzu öyle kolay öğrenilebilecek (!) türden bir kelime olmasa gerek, ancak yine de İngilizce kültürüne dair bir detay olduğu için, en uzun kelimeyi de sizlerle paylaşmak istedik.

İşte 45 karakterden oluşan en uzun kelime!

Go yani gitmek iki harften oluşan en kısa cümledir. Cümle olarak değil ama sadece kelime olarak pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis kelimesi ise 45 harfli en uzun İngilizce kelime.

İngilizce en uzun kelime tam 45 harfli

Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis kelimesi 45 haften oluşan ve telaffuz etmek için epey uğraştıran bir kelime. Anlamı ise bir akciğer hastalığı. Oxford sözlüğündeki karşılığı ise Pseudopseudohypoparathyroidism. Okunuşu da pünü-mono-ultra-maykro-skopik-siliko-volkeyno-konoyasis şeklindedir.

İngilizce uzun kelimeler ve anlamları

Antidisestablishmentarianism-İngiliz kilisesinin kaldırılmasına karşı olma durumu

Honorificabilitudinity-Sözlükte bile anlamı olmayan Shakespeare’in türettiği bir kelime

Floccinaucinihilipilification-Davranış, huy ya da eylemi değersiz bulma

Hippopotomonstrosesquipedalian-Çok-çok uzun bir sözcüğe ilişkin, ait

Supercalifragilisticexpialidocious-Şahane, harika

Uzunluğu ile beyin yakan kelimeler

Lopado­temacho­selacho­galeo­kranio­leipsano­drim­hypo­trimmato­silphio­parao­melito­katakechy­meno­kichl­epi­kossypho­phatto­perister­alektryon­opte­kephallio­kigklo­peleio­lagoio­siraio­baphe­tragano­pterygon:

Böyle bir kelimeyi hiç duymadığınıza eminiz. Zaten biz de duymamıştıkJ Tarihte tiyatro yazarı Aristophanes üşenmemiş ve Meclis Kadınları adlı tiyatro eseri için tam 183 harfli bu kelimeyi türetmiş. Üstelik te sadece bir yemek tarifi vermek için. Değer mi değmez mi siz düşünün..

Bababadalgharaghtakamminarronnkonnbronntonnerronntuonnt-hunntrovarrhounawnskawntoohoohoordenenthurnuk

Valla anlamını ne siz sorun ne de biz söyleyelim. James Joyce’nin tam 101 harfli bir eseri diyelim.

Tau­mata­whaka­tangi­hanga­koau­auota­matea­pokai­when­uaki­tana­tahu

Bu kelime de Yeni Zelanda’da bulunan bir tepenin adı. O tepeye gidiyorum demek için epey bir çaba sarf etmeniz lazım.

Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllltytylyoogogogoch

Galler’de bir kasabanın adı da bu kelime. Orada yaşayanların nüfus cüzdanında doğum yeri hanesini düşünebiliyor musunuz??

Char­gogga­gogg­man­chau­ggagogg­chau­buna­gunga­maugg

Amerika’da Massachusetts’taki bir gölün adı. Ne eyaletin adını okumak ne de gölün adını okumak ne mümkün.

Aslında bu kelimeleri bilmek kimseye bir şey katmaz diye düşünüyoruz. Sadece böyle uzun kelimeler de olduğunu bilin istedik. Arkadaş toplantılarında bu kelimelerin varlığını bilen biri olarak şaşkınlık yaratabilirsiniz o kadar.

 

Merak ettiğiniz kelimelerin veya metinlerin anlamlarını öğrenmek için İngilizce Çeviri sitemizi mutlaka ziyaret edin.

İngilizcedeki En Uzun Kelime Nedir? son güncelleyen: Eylül 22nd, 2018nihat

Konuşarak Öğren uygulaması ile İngilizcenizi geliştirin.